اگر قصد دارید محموله خود را با سیستم حمل هوایی از “ترمینال بار فرودگاه امام خمینی” ارسال کنید بهتر است پیش از هر اقدامی با شرکت های فریت بار آشنا شوید. فریت بار سرویسی است که اگر با ریزه‌کاری های آن آشنا باشید می‌توانید بهترین خدمات را با توجه به بار خود انتخاب کنید. تکته مهم این است که فریت بار کار پیچیده و طاقت‌فرسایی است که باید نکات زیادی در آن رعایت شود. فوت و فن این کار فقط در اثر ممارست و تجربه بدست می‌آید.

ما در این راهنما سعی می‌کنیم کلیه مسائل مربوط به فریت بار را به شما توضیح دهیم تا بتوانید مقرون به صرفه ترین سرویس را انتخاب کنید. مجموعه تهران ایر فریت با سابقه 50 ساله در صنعت هوایی و حمل بار هوایی آماده فریت انواع بار مسافری و تجاری از مبدا ترمینال بار فرودگاه امام خمینی به تمامی فرودگاه های معتبر جهان با ایرلاین های معتبر بوده و همچنین آماده ارائه خدمات بسته بندی تخصصی و انجام امور گمرکی و پیک آپ بار از محل نیز هست.

ترمینال بار فرودگاه امام خمینی

چند نکته در مورد ارسال بار از ترمینال بار فرودگاه امام خمینی

فریت بار چیست؟

فریت بار در صنعت حمل و نقل هوایی به فرستادن بار از مبدا گمرک یک فرودگاه به وسیله هواپیما تا مقصد گمرگ فرودگاهی دیگر گفته می شود. تقریباً‌ تمامی ایرلاین ها از صدور بارنامه و پذیرش بار بصورت مستقیم طفره می روند و این کار را به نمایندگان خود در هر شهری می سپارند. این نمایندگان شرکت های فریت بار هستند که مجوز رسمی پذیرش بار، بسته بندی اصولی و صدور بارنامه شرکت های هوایی را دارند.

شرکت های فریت بار به جز صدور بارنامه، خدمات جانبی شامل مشاوره، پیکاپ بار، انجام بسته بندی اصولی، انجام تشریفات گمرکی جهت خروج بار از مرز هوایی یک فرودگاه را نیز انجام می دهند. شرکت های فریت بار می توانند از سود خود به مشتریان تخفیف داده لذا برای مشتری دریافت نرخ از شرکت های فریت بار به صرفه تر از دریافت نرخ مستقیم از شرکت های هواپیمایی است.

در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی نیز طبق صحبت فوق شرکت های فریت بار یا فریت فورواردر با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نمایندگان شرکت هایهواپیمایی جهت پذیرش و انجام امور عملیات زمینی بار در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی حضور فعال دارند.

آیا حضور مسافر در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی جهت فریت بار الزامی است؟

طبق قوانین گمرکی حضور فرستنده کالا جهت خروج بار از کشور جهت انجام تشریفات گمرکی الزامی است. اما شرکت های فریت بار با داشتن مجوز قانونی می توانند به عنوان نماینده فرستنده کالا در گمرکات به اظهار بار ایشان بدون حضور صاحب بار در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی جهت خروج از مرز هوایی اقدام نمایند.

بسته بندی مناسب جهت حمل هوایی بار چگونه است؟

در وهله اول، فارغ از اینکه چه نوع باری می خواهید ارسال نمایید، سعی کنید تعداد بسته های خود را به حداقل برسانید. به این ترتیب از مفقود شدن بسته های کوچک در فرودگاه های مختلف جلوگیری می نمایید. در صورتی که بار شما شکستنی نباشد مانند کتاب ، فرش، لباس، درون کارتن های محکم قرار داده و در انتها آنرا گونی پیچ نمایید.

در صورتی که بار شما تمامی لوازم منزل به همراه لوازم شکستنی باشد، استفاده از جعبه های چوبی مستحکم الزامی است اگر بار شما شامل لوازم شکستنی مانند ظروف آشپزخانه است اما وزن آن محدود است، سعی کنید شکستنی ها را با مواد ضربه‌گیر پوشانده، بارهای سنگین را در انتهای جعبه های مستحکم و بارهای سبک را بر روی آن قرار دهید.

توجه داشته باشید که فضای خالی جعبه ها را می توانید با البسه به عنوان ضربه گیر پر کنید. توصیه می شود که جعبه ها پس از اتمام بسته بندی بر روی پالت های محکم چوبی و یا پلاستیکی قرار گیرند تا در پروسه حمل هوایی در فرودگاه های مبدا، ترانزیت و مقصد توسط کارگران حمل نشود. در این صورت پالت های شما توسط لیفتراک جابجا شده و از پرتاب شدن و شکستن لوازم شما جلوگیری می شود.

در صورت نیاز به مطالعه بیشتر در مورد نحوه بسته بندی مناسب محموله های هوایی به صفحه بسته بندی تخصصی فریت بار در وب سایت ما مراجعه کنید.

راهنمای فریت بار

ممنوعیت ها در فریت بار مسافری چیست؟

  • ممنوعیت های گمرک مبدا شامل : اشیاء قیمتی، عتیقه، کتب خطی، چاپ سنگی، قطعات پشت نویسی شده، اوراق مینیاتور، طلا ونقره، سنگ های قیمتی، ارز، پول رایج کشور، تابلوهای اصل، قالی و قالیچه دست بافت(عتیقه) اسلحه، مهمات و تجهیزات نظامی، فیلم،نوار،CD، و هرنوع اشیاء تاریخی و میراث فرهنگی
  • ممنوعیت های شرکت های هواپیمایی: عطر، ادکلن، اسپری، لوازم آرایشی، انواع باطری، سرکه، ترشیجات، آبلیمو، مواد آتش‌زا، انواع اسلحه و مهمات
  • ممنوعیت های گمرک مقصد: کشورهای مختلف برحسب مورد محدودیت های خاصی دارند به عنوان مثال روی تنباکو و سیگار و مواد غذایی خیلی حساس هستند. فرستنده بار باید ممنوعیت های گمرک مقصد را پیش از ارسال چک کند.

زمان مناسب جهت ارسال بار مسافری از ترمینال بار فرودگاه امام خمینی چه موقع است؟

  1. اگر بار شما شکستنی ندارد بطور مثال یکی دو عدد چمدان یا چند تخته فرش است چهار یا پنج روز قبل از پرواز جهت فریت بار تماس بگیرید.
  2. اگر بار شما شامل لوازم شکستنی منزل است، حدود یک هفته قبل  از پرواز جهت هماهنگی جهت بسته بندی، قراردادن جعبه ها بر روی پالت و ارسال بار به فرودگاه هماهنگی نمایید.
  3. درصورتی که شما قصد ارسال تمام لوازم منزل بصورت فریت بار را دارید، جهت آماده نمودن جعبه های چوبی، بسته بندی مناسب و حمل به فرودگاه حدود 2 یا 3 هفته قبل از پرواز با پرسنل این شرکت تماس حاصل فرمایید.

نرخ دقیق فریت بار در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی چطور مشخص می شود؟

چرا شما به سراغ سرویس فریت بار آمده اید؟ مزیت این سرویس نسبت به دیگر سرویس ها چیست؟ ( Personal Effects Shipping Guide ) بی تعارف می توانیم بگوییم سلامت بار و هزینه پایین ارسال بار مهمترین دغدغه‌های شما هستند. در واقع فریت بار نوعی صرفه‌جویی در هزینه های شماست. اگر به اندازه کافی وقت بگذارید و قیمت ها را دربیاورید می توانید بهترین سرویس را انتخاب کنید. حال چطور باید به بهترین نرخ فریت بار و هزینه های گمرکی با توجه به مقصد خود برسید؟

در اینجا بطور ساده روش گام به گام استعلام نرخ فریت را برای شما توضیح می دهیم:

  • قدم اول: ابتدا حجم بار خود را مشخص نمایید. همه بار را یک جا بگذارید تا قابل اندازه گیری باشد. در فریت بار وزن حجمی بار شما مهم است. پس از مشخص کردن حجم بار، با کارشناسان فریت بار تماس بگیرید و نرخ فریت بار و هزینه های گمرکی خود را سوال کنید. همچنین بپرسید کدام خطوط هواپیمایی به مقصد مورد نظر شما پرواز دارند. مهم این است که شما بدانید چه گزینه‌هایی دارید. برای مثال در برخی موارد قیمت حمل بار هواپیمایی امارات کمتر از لوفت‌هانزاست و شما می توانید پرواز بهتر را انتخاب کنید. نکته دیگر اینکه حتماً اسم فرودگاه شهر مقصدتان را بدانید که بارشما اشتباهی به فرودگاه دیگری نرود. دانستن نام شهر مقصد کافی نیست.
  • قدم دوم: فهرستی از خطوط هواپیمایی که از ترمینال بار فرودگاه امام خمینی به مقصد شما پرواز دارند درست کنید. بعد با قسمت خدمات بار هرکدام تماس گرفته و فهرست آژانس‌های بار آن هواپیمایی را بگیرید. آنها قانوناً باید این اطلاعات را به شما بدهند. از کارمندان هواپیمایی راجع به حمل بار مشاوره نگیرید! آنها تخصص این کار را ندارند.
  • قدم سوم: با یکی شرکت های فریت فورواردر یا همان شرکت های فریت بار در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی تماس گرفته و قیمت های آنها را استعلام کنید. قیمت نهایی (All IN Rate) را بپرسید، و مطمین شوید که مبلغ دیگری به این نرخ اضافه نخواهد شد، سئوال کنید پول بارنامه و یا شارژ دیگری هم وجود دارد یا نه؟ کل هزینه را دربیاورید. تخفیف بگیرید و بهترین قیمت را در فهرست خود بنویسید. حالا شما حدود قیمت دست تان آمده و می توانید ایرلاین‌ها را باهم مقایسه کنید. اگر قیمت به دلار علام شد، نرخ تبدیل دلار را هم بپرسید. این نرخ چهارشنبه هر هفته از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می شود.
  • قدم چهارم: بهترین نرخ را با توجه به خدماتی که می خواهید انتخاب کنید. همیشه ارزان‌ترین سرویس بهترین آن نیست البته!
  • مرحله پنجم : بهترین نرخ را با توجه به نحوه سرویسی که انتظار دارید دریافت کنید، انتخاب کنید. قیمت و شرایط را با شرکت فریت باری که انتخاب کردید نهایی کنید. اطمینان کسب کنید که هزینه اضافه دیگری برای شما نخواهد داشت. مراقب باشید آژانس مورد نظر زیر حرف خود نزند‍! اسم و مشخصات و شماره مسئول بار خود را بگیرید. سعی کنید پنج روز مانده به تاریخ پروازتان، برای فریت بار به ترمینال بار فرودگاه امام خمینی مراجعه کنید.
  • قدم ششم: در روز تعیین شده با مسئول بار آژانس تماس گرفته و ساعت حضور در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی را چک کنید. بار را با خودتان به فرودگاه ببرید. مدارکی همچون کارت ملی، گذرنامه، و کپی بلیط همراهتان باشد. وقتی به فرودگاه رسیدید، با مسئول مربوطه تماس بگیرید. کارت پرسنلی مسئول بار را چک کنید! چون برخی افراد در اینجور مواقع خودشان را به عنوان مسئول فریت بار جا می زنند که از شما سواستفاده کنند.