فریت بار از “باربری فرودگاه امام” از موضوعاتی است که اگر بخواهید وارد آن شوید باید بصورت واقع‌بینانه همه جوانب آنرا در نظر بگیرید. بطور کلی فریت بار سرویس پیچیده‌ای است که جزئیات زیادی دارد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند اگر کار فریت بار و حمل هوایی را خودشان انجام دهند بهتر است و مقرون به صرفه هم در می‌آید. البته  از قدیم گفته‌اند کار را باید به کاردان سپرد. در این مطلب می‌خواهیم نکات مهمی راجع به  سرویس فریت بار  از باربری فرودگاه امام خمینی مطرح کنیم.

حمل هوایی بار از باربری فرودگاه امام

تلفن دفتر فریت بار در پایانه هوشمند بار فرودگاه امام

فریت بار از باربری فرودگاه امام چطور انجام می‌شود؟

در بیشتر ادارات دولتی روال امور اداری و قانونی زیادی باید طی شود. پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی ( Tehran Imam Khomeini International Airport ) و گمرک آن نیز از این قاعده مستثنی نیست. ما سعی می‌کنیم پروسه اظهار گمرکی در قسمت باربری فرودگاه امام  و نحوه صدور بارنامه و تحویل بار به ایرلاین را برای شما توضیح دهیم. برای شروع کار باید این مدارک را همراه داشته باشید: اصل گذرنامه، کارت ملی صاحب بار، پرینت بلیط و کپی همه مدارک. در مورد بسته‌بندی و لفاف بار نیز توجه کنید که تعرفه بسته‌بندی باجه فرودگاه امام بالاست و شما هزینه گزافی بابت بسته‌بندی خواهید پرداخت.

ارسال بار هوایی از پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی

تمامی بار هایی که میبایست با هواپیما به خارج از ایران ارسال شوند به پایانه هوشمند بار فرودگاه امام خمینی فرستاده میشوند. پایانه هوشمند با امام خمینی به چند قسمت تشکیل میشوند، گمرک فرودگاه امام و  محوطه بارگیری یا اصطلاحا همان باربری فرودگاه امام. این دو قسمت ذکر شده مسئول خروج قانونی انواع بار از این فرودگاه به خارج از ایران هستند. بار های مختلفی به فرودگاه فرستاده میشوند که به دو قسم تقسیم میشوند. قسمت اول بار های تجاری مانند فرش و محصولات کشاورزی و ماشین الات صنعتی. قسمت دوم بار های غیر تجاری مانند اضافه بار مسافری، لوازم منزل مهاجرین و محصولات و آثار هنری و … تمامی این بار ها میبایست در وحله اول کارشناسی شده و پس از تایید گمرک به قسمت باربری ارسال شوند، در قسمت باربری پس از صدور بارنامه و چک های حراستی بارها برای بارگیری در ظروف بار آماده میشوند. سپس بار ها تا بهنگام پرواز در محوطه انبار منتظر سوار شدن در هواپیما میمانند. بار های حساس و فاسد شدنی بالطبع در این مدت در انبار های یخچالی قرار داه شده تا از فاسد شدن ان ها جلوگیری شود.

ارسال هوایی بار از باربری فرودگاه امام

تلفن دفتر فریت بار در پایانه هوشمند بار فرودگاه امام

نحوه فریت بار از فرودگاه امام خمینی به سایر نقاط جهان

برای ارسال بار مسافری و ارسال بار تجاری از طریق هوایی از ایران به سایر نقاط جهان باید به نکات مهمی توجه داشت از جمله اینکه فریت بار یک پروسه پیچیده بوده که با ارسال بار به صورت زمینی از یک شهر به شهر دیگر خیلی متفاوت است ، اولین نکته اینکه زمانی که شما می خواهید اضافه بار مسافری یا لوازم منزل خود را به صورت هوایی ارسال نمایید باید دقت داشته باشید که بار شما شامل کالاهای ممنوعه ارسال بار به صورت هوایی نباشد دوم اینکه بار شما باید به صورت کاملا تخصصی برای ارسال به صورت هوایی بسته بندی شود.

مجموعه تهران ایرفریت از صفر تا صد خدمات فریت بار به تمامی کشورهای جهان را برای شما انجام می دهد:

  1. پیک آپ بار از درب منزل شما تا فرودگاه امام خمینی
  2. بسته بندی تخصصی تمامی وسایل و بار
  3. انجام خدمات گمرکی
  4. تهیه مدارک لازم تا صدور بارنامه جهت آماده سازی و تحویل به ایرلاین جهت ارسال هوایی بار

فریت بار از باربری فرودگاه امام

تلفن دفتر فریت بار در پایانه هوشمند بار فرودگاه امام

نکات مهم فریت بار به سایر نقاط جهان

  • اگر شما قصد مسافرت و یا مهاجرت به هر نقطه از دنیا را دارید برای فریت بار نیاز به مدارکی مانند پاسپورت و اقامت و بلیط شما نیز هست.
  • اگر قصد شما از فریت بار ارسال برا یکی از آشنایان و یا سوغات و هدیه است دیگر نیازی به بلیط و ویزا نیست.
  • بار شما پس از رسیدن به مقصد حداکثر 48 ساعت به صورت رایگان در انبار فروگاه مقصد نگهداری می شود فلذا با دادن اطلاعات تماس صحیح در مقصد نست به دریافت آن اقدام نمایید.
  • اگر قصد ارسال بار تجاری دارید شما باید از طریق کارت بازرگانی معتبر و دانستن قوانین گمرک کشور مقصد نسبت به صادرات بار خود یا فریت بار تجای اقدام نمایید.