راهنمایی

حمل هوایی جنازه و تابوت به خارج از کشور

حمل هوایی جنازه و تابوت

تلفن دفتر فریت بار در پایانه هوشمند بار فرودگاه امام

در این نوشتار میخواهیم به مقوله چگونگی “حمل هوایی جنازه” و تابوت به خارج از کشور بپردازیم. تجربه تلخ از دست دادن عزیزان لحظه‌ای است که همه ما به ناچار در زندگی متحمل می‌شویم. علاوه بر آن تحمل دوری از خانواده خود سختی‌های بسیاری را به همراه دارد.

همواره انتقال جسد متوفیانی که در خارج از کشور و به دور از خانواده خود فوت می‌کنند، از مشکلات بستگان بوده و پیچیدگی‌ها و قوانین سختی که برای طی کردن این مسیر وجود دارد باعث شده تا خیلی‌ها از “ارسال هوایی تابوت” و جنازه به خارج از کشور صرف نظر کرده و یا به دلیل عدم آگاهی از روند انجام کار هزینه زیادی را متحمل شوند.

مسیر “حمل هوایی تابوت” و جنازه دارای جزئیات و مراحل پیچیده ای در گمرک کشور مبدا و مقصد است که لازمه انجام آن داشتن اطلاعات کافی در زمینه حمل هوایی تابوت و جنازه است. ( Shipping Remains )

اگر در انجام این مسیر دچار شک و نگرانی هستید و اطلاعاتی از نحوه انجام آن ندارید مجموعه تخصصی تهران ایر فریت آماده است تا از آغاز تا پایان این مسیر همراه شما باشد. جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره های درج شده تماس بگیرید.

مقدمات لازم جهت حمل هوایی جنازه متوفی

طبق استانداردهای جهانی برای حمل هوایی جنازه از کشور و انتقال آن به کشور دیگر باید جنازه مومیایی شود. البته این نوع مومیایی دوام زیادی ندارد و صرفا برای جلوگیری از فاسد شدن و انتقال بیماری طی حمل هوایی انجام می‌شود تا آلودگی ها سرایت نکند. بنابراین روش مومیایی امروزی با روش‌های مصر باستان متفاوت است.

مومیایی متوفی برای حمل هوایی در کجا انجام می شود؟

مومیایی کردن جنازه در پزشکی قانونی انجام می‌شود و حدود نصف روز زمان می‌برد و تا زمان ارائه مدارک لازم از سوی خانواده متوفی به پزشک قانونی جنازه در سردخانه باقی می‌ماند. سپس جنازه درون تابوت قرار گرفته و پلمپ می‌شود.

حمل هوایی جنازه و تابوت

تلفن دفتر فریت بار در پایانه هوشمند بار فرودگاه امام

مدارک لازم جهت حمل هوایی جنازه متوفی به خارج از کشور

قبل از اقدام به ارسال هوایی تابوت نزدیکان متوفی باید مدارک مورد نیاز برای ارسال هوایی تابوت متوفی را تهیه کنند. در اقدام اول باید با قوانین شرکت هواپیمایی انتخابی خود آشنا باشید تا اگر نیاز به مدرک خاصی دارند تهیه کنید. لذا لازم است ابتدا با مجموعه تهران ایر فریت تماس گرفته تا از قوانین ایرلاین مورد نظر مطلع شوید.

پس از آن گیرنده تابوت متوفی که در کشور مقصد مستقر است باید به طور کتبی تایید ارسال محموله را به دفتر هواپیمایی مورد نظر در کشور مقصد اعلام کند. به همراه داشتن مدارک زیر هنگام انجام مراحل حمل هوایی تابوت متوفی به فرودگاه ضروری است.

  • درخواست انتقال جنازه به دو زبان فارسی و انگلیسی
  • ارائه گواهی فوت و علت فوت متوفی توسط پزشک قانونی به همراه ترجمه آن به زبان انگلیسی
  • تهیه جواز گمرک از پزشک قانونی جهت اجازه حمل تابوت و جنازه
  • پاسپورت و اصل شناسنامه متوفی به همراه شناسنامه همسر متوفی و تحویل آن به دفتر هواپیمایی و پلیس فرودگاه
  • نامه از سفارت کشور به پلیس فرودگاه که حاوی اطلاعات شخصی متوفی است
  • گواهی بین المللی فوت با مهر صادر شده توسط مقام مربوطه کشور مبدا

لازم است بدانید برخی ایرلاین ها حضور یک همراه را در طول پرواز برای حمل تابوت متوفی ضروری می‌دانند که در این صورت ارائه مدارک مربوط به آن مسافر برای خروج از کشور نیز ضروری است.

به دلیل دشواری مسیر در مراحل اخذ مجوز، آشنایی با شرایط ارسال جنازه توسط ایرلاین ها، شرایط حمل هوایی جنازه از کشور مبدا و دریافت آن در کشور مقصد و قوانین و مقررات آنها، مراحل انتقال تابوت و جنازه در فرودگاه و انجام تشریفات لازم همکاری با یک شرکت متخصص در زمینه حمل هوایی جنازه می‌تواند از پیشامد بسیاری از مشکلات جلوگیری کند و راهنمای خوبی برای گذراندن این مرحله ها باشد.

مجموعه تهران ایر فریت آماده ارائه خدمات جهت حمل هوایی جنازه می‌باشد. جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان مجموعه با شماره های درج شده تماس بگیرید.

 

حمل هوایی جنازه و تابوت

تلفن دفتر فریت بار در پایانه هوشمند بار فرودگاه امام

تحویل تابوت متوفی به شرکت هواپیمایی

پس از تهیه مدارک لازم تابوت به قسمت بار فرودگاه برده شده و در ماشین حمل جنازه منتظر انجام تشریفات لازم می‌ماند. سپس پرسنل شرکت حمل هواپیمایی مدارک لازم را به پلیس فرودگاه ارائه داده و پلیس متوفی را از سیستم گذرنامه خارج کرده و پاسپورت آن را باطل می‌کند. به این گونه اجازه حمل متوفی صادر می‌شود و پس از پرداخت هزینه حمل، پرسنل شرکت هواپیمایی تابوت متوفی را به قسمت بار تحویل می‌دهند.

محل نگهداری جنازه متوفی در هنگام پرواز در قسمتی مخصوص برای حمل جنازه است تا از محل چمدان ها و فضای بارگیری جدا بماند و دمای آن نیز به شیوه ای تنظیم شده که از فساد آن در حین پرواز جلوگیری کند.

تمام مراحل قانونی و آماده سازی مدارک باید توسط همراهان متوفی صورت بگیرد، برای آن دسته از عزیزانی که خودشان به هر دلیلی نمی‌توانند در این وضعیت امور گمرکی و جابجایی را انجام دهند و یا از روند حمل هوایی تابوت اطلاعات کافی ندارند، می‌توانند تمام امور مربوطه را به مجموعه تهران ایر فریت واگذار کنند. پرسنل این مجموعه به نیابت از شما تمام امور مربوط به حمل هوایی تابوت متوفی به خارج از کشور را انجام می‌دهد.

در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات در نحوه انجام مراحل ارسال هوایی تابوت و جنازه با کارشناسان مجموعه تهران ایر فریت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

برآورد هزینه حمل هوایی تابوت به خارج از کشور

هزینه حمل هوایی جنازه متوفی به وزن تابوت، مقصد و مسیر پرواز، هزینه تشریفات لازم و ایرلاینی که برای ارسال جنازه انتخاب کرده‌اید، بستگی دارد. تعیین وزن جنازه پس از گذراندن مرحله وزن کشی معلوم خواهد شد البته به طور معمول وزن محموله بین 100 تا 120 کیلو محاسبه می‌شود.

مجموعه تهران ایر فریت به سادگی و با مناسب‌ترین قیمت، امکان ارسال هوایی تابوت و جنازه را به خارج از کشور با مناسب‌ترین قیمت را فراهم کرده است. این مجموعه با ارائه خدماتی همچون کارشناسی و مشاوره رایگان، انجام تشریفات گمرکی و صدور بارنامه هوایی خدمات فریت بار و حمل هوایی جنازه متوفی به خارج از کشور را با مناسب ترین قیمت حمل هوایی فراهم کرده است.

حمل هوایی جنازه و تابوت

تلفن دفتر فریت بار در پایانه هوشمند بار فرودگاه امام

آیا امکان حمل جنازه متوفی غیر از مسیر هوایی وجود دارد؟

ارسال هوایی جنازه و تابوت به خارج از کشور به دلیل سرعت بالا و امنیت هواپیما بهترین راه است. از آنجا که حمل زمینی کند و زمان بر است، احتمال فساد جنازه نیز بیشتر می‌شود. از طرفی به عقیده بسیاری از فرهنگ ها نباید زمان مرگ تا تدفین طول بکشد بنابراین زمان برای خانواده متوفی حائز اهمیت است. پس تنها راه مناسب برای انتقال جنازه حمل هوایی است.

همانطور که بالاتر هم اشاره شد ، در قسمت بار هواپیما بخشی با دمای پایین تر برای حمل جنازه در نظر گرفته شده است. پس شما با خیال راحت می‌توانید برای حمل جنازه متوفی خود از خدمات هوایی استفاده کنید. اما برای انتقال متوفی به کشورهایی که با ایران مرز زمینی دارند، حمل با آمبولانس متوفی  به صرفه خواهد بود.

خدمات تهران ایر فریت برای حمل هوایی جنازه و تابوت به خارج از کشور

شاید برای تان سوال شود که مجموعه تهران ایر فریت چه نقشی در حمل هوایی جنازه متوفی دارد؟ مجموعه تهران ایر فریت در واقع نماینده رسمی تمام ایرلاین های فعال در ایران است، بنابراین می‌تواند شما را در انتخاب بهترین ایرلاین برای حمل هوایی تابوت عزیزتان به خارج از کشور راهنمایی کند.

چرا که هر ایرلاین شرایط ویژه خود را دارد و شما برای استعلام از هر کدام از این شرکت های هواپیمایی نیاز به صرف وقت و انرژی زیادی خواهید. حال آن که مجموعه تهران ایر فریت به صورت رایگان شما را برای انتخاب مناسب ترین شرکت حمل هوایی راهنمایی می کند.

همچنین این شرکت در زمینه بازدید و کارشناسی، پیکاپ و حمل تا فرودگاه، انجام تمام تشریفات گمرکی و صدور بارنامه و…. نیز فعالیت دارد. پس در هر شهری که در ایران باشید می‌توانید تنها با یک تماس از خدمات این مجموعه بهره مند شده و با کمترین دردسر متوفی خود را به خارج از ایران و از طریق مسیر هوایی انتقال دهید.

 

بازگشت به لیست