حمل هوایی “کارگو” وسیستم حمل و نقل و “فریت بار” امروزه سرتاسر دنیا را احاطه کرده است. با نگاهی کوتاه به اطراف متوجه می‌شوید که بسیاری از کالاهایی که ما در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم محصول ایران و ساخت کشور ما نیستند و از کشورهای خارجی و با سیستم “بار هوایی” شرکت های بین المللی هواپیمایی ، اکثرا از ورودی گمرکی “باربری فرودگاه امام خمینی” ، که یکی از مبادی اصلی ورود کالای تجاری این کشور است، وارد ایران شده‌اند.

 امروزه راه‌های مختلفی برای ورود و خروج اجناس از کشور وجود دارد، حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی از جمله طرق حمل بار هستند که هر کدام در کنار نحوه ارائه خدمات حمل بار مزایا و معایبی دارند که آن‌ها را نسبت به هم متفاوت کرده است.  به طور مثال حمل و نقل دریایی با کشتی با وجود هزینه کم و به صرفه بودن آن روش ایمنی برای جا به جایی بار است، اما زمان بر است و برای کالاهایی که مدت زمان ارسال برای آن‌ها اهمیت دارد مثل مواد غذایی و خوراکی مناسب نمی‌باشد.

ارسال کارگو تجاری به نوعی از حمل و نقل هوایی گفته‌ می‌شود که این مشکل را حل کرده و چنان در سراسر دنیا مورد توجه و استقبال قرار گرفته که نمی‌توان حمل و نقل را بدون آن تصور کرد. اگر شما نیز به دنبال راهی برای ارسال هوایی بار تجاری خود به خارج از کشور هستید فرقی نمی‌کند مقصد کجا باشد، در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه ارسال کارگو و حمل بار هوایی بیشتر آشنا شوید.

فریت بار

تلفن دفتر فریت بار در پایانه هوشمند بار فرودگاه امام

کارگو هوایی چیست ؟

در تعریف کارگو به زبان ساده باید بگوییم که  به بار هایی گفته می شود که جنبه تجاری دارند، این کالا های تجاری بدون محدودیت در نوع آن و به شرط مجاز بودن بر طبق قوانین شرکت های هواپیمایی، قوانین گمرکی کشور مبدا، ترانزیت و مقصد، همچنین قوانین بین المللی از طریق هواپیماهای مسافربری و باربری تجاری به اقصی نقاط دنیا ارسال می‌شود.

در حمل هوایی بار تجاری  شما‌ می‌توانید تمام مواد، کالاها، مصالح، مال التجاره شامل چهار پایان، مواد خوراکی، انواع دارو، قطعات و لوازم کامپیوتر و خودرو و… را که دارای بارنامه هستند و قابلیت حمل به صورت هوایی دارا هستند را ، به کشور مورد نظر و مقصدتان ارسال کنید.

به طور مثال اگر برای یک شرکت خودرو سازی، یا کامپیوتری به دنبال قطعات خوب می‌گردید و آن را از یک شرکت آلمانی تهیه می‌کنید نمی‌توانید آن قطعات را از طریق دریا و یا حمل زمینی  به سرعت و با امنیت جا به جا و دریافت کنید بلکه باید حمل این گونه بارها را به عهده شرکت‌هایی که حمل و نقل هوایی را برعهده دارند بسپارید.

همچنی اگر شما فروشنده عمده رطب بم هستید، همیشه در ماه مبارک رمضان مشتریان و خریدارانی در کشور های مسلمان مانند بنگلادش، مالدیو و مالزی خریدار رطب تازه بم هستند تا افطار خود را با شهد شیرین رطب ایرانی آغاز کنند.

تقریبا همه بازرگانان و شرکت هایی که در زمینه صادرات و واردات در حال فعالیت هستند و با شرکت های خارجی همکاری می‌کنند از سیستم  کارگو و هواپیماهای مخصوص برای حمل هوایی بار نیز استفاده می‌کنند.

مجموعه تهران ایر فریت یکی از معتبرترین مجموعه های فعال در کشور است که فریت بار شما را به کشور مقصد انجام می‌دهند. این شرکت با همکاری با یک تیم مجرب در زمینه بسته بندی تخصصی، پیک آپ، انجام تشریفات گمرکی، اداری و تهیه مجوزهای لازم، به شما در طی کردن پروسه حمل بار  آن به کشور مقصد کمک کرده و تا پایان این مسیر همراه شما خواهند بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره های درج شده تماس بگیرید.

کالاهای مجاز برای ارسال تجاری کارگو بصورت بار هوایی

با اینکه حمل بار هوایی تجاری یا کارگو محدودیت زیادی ندارد،  اما باید توجه داشته باشید که هر کشوری قوانین خاص خود را دارد که باعث شده برای ورود برخی کالاها به کشور محدودیت‌هایی ایجاد شود. از آنجایی که قوانین کشورها برای ورود و خروج کالا به کشور متفاوت است؛ لذا لازم است قبل از هرگونه اقدامی با قوانین گمرکی کشور مقصد آشنا شوید.

کارشناسان تهران ایر فریت آماده اطلاع رسانی جامع به شما در این زمینه هستند. کالاهای غیر مجاز برای خروج از کشور می‌تواند شامل لوازم خطرناک مانند اسلحه و مواد منفجره باشد و یا می‌تواند به دلیل مسائل فرهنگی ممنوع شده باشد . همچنین امکان دارد خروج برخی لوازم برای یک بازه زمانی خاص ممنوع شده باشد.

با این وجود بعضی از لوازم هستند که  خروج آن‌ها به کشوری به طور دائمی ممنوع شده و یا نیاز به تهیه مجوزهای خاص می‌باشد.

مجموعه های حمل و نقل هوایی مثل تهران ایر فریت مسئولیت حمل  تمامی قطعات مختلف الکترونیکی، ابزار و وسایل، انواع خوراکی، پوشاک و… را برعهده گرفته و بدون کوچک‌ترین مشکل اقدام به ارسال هوایی بار تجاری شما می‌کنند.

گاهی ممکن است که شرکتی که فریت بار را برعهده گرفته به دلیل قوانین و شرایط مدیریتی خود از ارسال هوایی برخی وسایل مانند مایعات یا حیوان زنده امتناع کند لذا لازم است قبل از هرگونه اقدام از تمامی موارد اشاره شده مطلع باشید. لذا جهت آگاهی کامل از شرایط ارسال هوایی بار با ما درتماس باشید.

مراحل ارسال بار تجاری از گمرک باربری فرودگاه امام خمینی چیست ؟

برای ارسال هوایی محمولات تجاری  خود به کشور خارجی ابتدا باید به یک شرکت فریت فورواردر مستقر در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی مراجعه کنید و اطلاعات کامل مربوط به اجناس صادراتی خود را به طور دقیق گزارش کنید تا از هزینه  حمل بار  مطلع شوید، سپس مدارک و مشخصات لازم را به همراه اجناس خود برای این مجموعه ارسال کنید.

 (  Export of Goods Increases Through Iran’s Imam Khomeini Airport )

پس از بسته بندی کالا توسط شرکت و پرداخت هزینه لازم برای ارسال هوایی بار توسط فرستنده بار فرایند فریت بار بار شروع خواهد شد و کالا به مقصد مورد نظر شما ارسال می‌شود. فرستنده و گیرنده بار همچنین می‌توانند در طی پرواز و مراحل حمل هوایی بار تجاری به صورت آنلاین از وضعیت بار خود مطلع شوند.

 

بار هوایی

تلفن دفتر فریت بار در پایانه هوشمند بار فرودگاه امام

خلاصه ای از ترتیب مراحل ارسال هوایی بار تجاری و صادراتی

  • تماس با  مجموعه تهران ایر فریت 
  • ارائه مشخصات دقیق محموله ارسالی
  • درخواست فریت بار 
  • دریافت هزینه ارسال کارگو
  • بسته بندی تخصصی محموله
  • انجام مراحل اداری و تشریفات گمرکی
  • پرداخت هزینه ها
  • تحویل محموله به هواپیمایی
  • پیگیری بار تا رسیدن به مقصد

هزینه فریت بار از قسمت بار فرودگاه امام چقدر می شود؟

هزینه ارسال کالای شما از زمان انتقال از یک فرودگاه به فرودگاه دیگر به عوامل متفاوتی بستگی دارد و علاوه بر هزینه‌های اصلی حمل هوایی کارگو مشمول هزینه های اضافی دیگر نیز می‌شود که در ادامه به معرفی عوامل اصلی در تعیین هزینه کارگو می‌پردازیم.

وزن و ابعاد محموله

قطعا وزن و حجم محموله شما بیشترین تاثیر را بر هزینه  ارسال کارگو دارد و هر چقدر که کالای شما ابعاد بزرگ‌تری داشته باشد و سنگین‌تر باشد هزینه فریت بار نیز بیشتر خواهد شد. نحوه محاسبه هزینه متناسب با ابعاد و حجم آن در هر شرکت هواپیمایی با هم متفاوت است. در صورت نیاز به مطالعه بیشتر جهت محاسبه دقیق وزن بارتان به صفحه  وزن فریت بار چگونه محاسبه می شود، در وب سایت ما مراجعه کنید.

فاصله مبدا تا مقصد

بدیهی است که هر چه فاصله کشور مبدا تا کشور مقصد بیشتر باشد زمان پرواز نیز بیشتر خواهد بود. نکته ای که باید برای انتخاب نوع ارسال کارگو به صورت زمینی یا هوایی در نظر بگیرید این است که ممکن است دو کشور فاصله زمینی کمی داشته باشند، ولی به دلیل مسائل مختلف مثل نبود مسیرهای مستقیم (به دلیل مسائل امنیتی یا سیاسی)، فاصله هوایی زیادی داشته باشند.

لذا در هنگام کارگو این مسائل را  باید به یاد داشته باشید تا دچار ضرر مادی نشوید. معمولا شرکت های هواپیمایی نسبت به این مسائل آگاهی کامل دارند. شما با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان مجموعه تهران ایر فریت می‌توانید برای تجارت خود بهترین تصمیم را بگیرید.

 

کارگو

نوع کالا

نوع کالا نیز در هزینه کارگو تاثیر دارد به طور مثال گاهی هزینه محموله های شکستنی و قیمتی که نیاز به مراقبت بیشتری دارند بیشتر است. همچنین گاه بسته بندی های متفاوتی برای کالای تجاری شما باید انجام شود که در واقع باعث بیشتر شدن هزینه کارگو می گردد.

قوانین دو کشور

قوانین کشور مبدا و مقصد روی هزینه ارسال هوایی کارگو تاثیرگذار هستند، به طور مثال در برخی کشورها همه اجناس از یک میزان مالیات برخوردار هستند، در حالی که در برخی دیگر از کشورها کالاهای مختلف هر کدام از میزان مالیات متفاوتی برخوردار هستند.

شرکت هواپیمایی خدمات دهنده در زمینه ارسال هوایی کارگو از قسمت بار فرودگاه امام

شرکت های هواپیمایی یا ایرلاینی که بار  شما با آن حمل میشود، نیز تعرفه های متفاوتی نسبت به هم دارند که می‌تواند ناشی از میزان تجربه کاری شرکت و سابقه آن، نحوه ارائه خدمات و… باشد. البته عوامل دیگری نیز همچون هزینه  جانبی مانند هزینه انتقال بار از فرودگاه به مکان اصلی مورد نظر، فصول پرکار یا کم کار، هزینه تحویل، عوارض گمرکی، هزینه اضافی برای سوخت، هزینه امکانات و خدمات و… در میزان هزینه‌ای که برای ارسال هوایی کارگو باید بپردازید تاثیر گذار است.

مجموعه تهران ایر فریت دارای مجوزها و نمایندگی رسمی شرکت های هواپیمایی های فعال در ایران، یکی از معتبرترین مجموعه های فریت بار در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی ایران است.

این مجموعه با سال‌ها تجربه در زمینه‌ فریت بار و ارسال کارگو به اقصی نقاط جهان، قادر است تا شما را با کادر متخصص خود که سابقه مدیریت در قسمت کارگو ایرلان‌های معتبر فعال در ایران، انجام بسته بندی تخصصی بار و تشریفات گمرکی در بخش باربری فرودگاه امام خمینی و همچنین سابقه طولانی در فروش بار شرکت‌های معتبر فریت بار در ایران را دارد و در تمامی مراحل فریت بار به خارج از کشور، یاری رسان کسب و کار شما می‌باشد.